10 "vianočných" kníh

Dnes je Štedrý deň a tak sme sa rozhodli pripraviť špeciálne "10 vecí" .Téma je samozrejme vianočná, keďže najlepší čas na čítanie kníh sú predsa Vianoce.Tak sme spísali pár tipov na knihy ktoré majú vianočnú tematiku, alebo sa nám k Vianociam a ich atmosfére nejako hodia. 
Tento článok, keďže nie všetky knihy sme už mali to šťastie prečítať sme sa rozhodli obohatiť aj nejakými názormi ľudí z Goodreads komunity, a tak snáď aj tie vám pomôžu v rozhodovaní.
Prajeme vám krásne sviatky! :)

1.Nočný cirkus
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt nočny cirkus
Barbora:Asi sme už 100-krát s Maggie spomínali, že Nočný cirkus je kniha ktorú proste musíme prečítať každé Vianoce. Teoreticky nie je ničím vianočná, no ak ju začnete čítať pochopíte, že práve ta úžasná atmosféra cirkusu sa k ním hodí. Jablka v karameli, vôňa škorice a miestnosť celá z ľadu. Určite odporúčame.
Maggie: Ako už aj Barča spomínala, a ako sme aj mi asi miliónkrát spomínali, táto kniha proste cez Vianoce nemôže chýbať.
Adrián:  Cirkus prišiel bez ohlásenia. A takto som sa necítil už veľmi dlho - a tu hovorím o rokoch.
Toľko pocitov, emócií a pocit, že som s tými postavami bol celý život som nemal od čias, kedy skončil Harry Potter. A to hovorím vážne.

2.Harry Potter
Maggie: *zo žiadneho konkrétneho dôvodu je tam zrovna 3-tí diel HP* Veľa ľudí práve v tomto vianočnom období siaha po Harrym Potterovi a číta ho už XY-tý krát. Ja sama som prečítala iba prvé tri diely ale práve v tomto vianočnom období sa chystám pustiť do štvorky. A vždy rada cez toto vianočné obdobie pozerávam filmy, takže je iba logické, že knihy Harryho Pottera patria do tohto nášho zoznamu.
 

 
 



3.Vianočná koleda
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt vianočna koleda kniha
Maggie: Kto by nepoznal Vianočnú koledu? A je iba samozrejmé, že táto kniha musí patriť do tohto zoznamu. Totižto, inak by to ani nešlo. Poznám ju ale bohužiaľ iba ako film, ale rozhodne sa pokúsim to tieto sviatky napraviť a siahnem aj po knihe.
Kristy: Cítim sa len smutne z toho, že dospievam a tým sa sčasti mením na Scroogea (alebo zahanbene?). A myslím, že každý z nás má v sebe kúsok jeho pohľadu. Ako deti sa tešíme na Vianoce, plne ich prežívame a úprimne sa radujeme. Dnes by to nebola celkom pravda... Nie sme taká nafúknutá verzia, ako on, ale radosť z Vianoc? Čoraz menej z nás ju pozná. Krásna rozprávka a hlavne skvelý nápad, ako poukázať na veci, na ktorých záleží.

4. Zlodejka kníh
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt zlodejka kníh
Barbora: Zlodejka kníh je úžasná kniha o ktorej ste už určite počuli. Prečo sa mi spája práve s Vianocami? Okrem toho že sa prevažne odohráva v zime, je tam nádherná vianočná scéna medzi našou zlodejkou a židom ktorého skrýva. Myslím si že cez Vianoce by sme si mali vážiť že nie sme v takej situácií, aká prebiehala cez 2.svetovú vojnu a mali si vážiť aj drobnosti.
Maggie: Zlodejku kníh som síce ešte nečítala, ale videla som film - a aj vďaka tomu viem, že sa do knihy niekedy pustím. A rozhodne tak plánujem učiniť v najbližšej dobe. Totižto, je to naozaj krásny príbeh, ktorý stojí za prečítanie (alebo aspoň videnie, ak ste na tom tak ako ja :D )




5.My True Love Gave To Me: Twelve Holiday Stories
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt 5.My True Love Gave To Me: Twelve Holiday Stories
Maggie: Zbierka hneď viacerých poviedok ktoré sú sviatočne ladené. Aby som povedala pravdu, prečítala som tuším zatiaľ iba dve. Ale hlavne tá od Rainbow Rowell sa mi neskutočne páčila a rozhodne si myslím, že sa tam nachádzajú poviedky ktoré stoja za prečítanie a za náš čas.
Kristie: Od téhle knížky jsem dostala všechno, co jsem od ní čekala. Tudíž hromádku roztomilých, romantických příběhů s vánoční atmosférou, které člověka donutí se přihlouple uculovat. A jelikož jsem přesně tohle čekala, nejsem ani v nejmenším zklamaná. Samozřejmě se mi jednotlivé povídky líbily v různé míře.


6.Dash & Lily - Kniha přání

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Dash & Lily - Kniha přání
Maggie: Tak s touto knihou som úplne česť nemala, aj keď ma už nejakú tú dobu čaká na poličke. A neviem či sa mi k nej podarí dostať už tieto Vianoce, sviatky a tak celkovo, túto zimu, ale pokúsim sa. Totižto už len z obálky idú také zimné vybrácie a tak proste musí patriť do tohto zoznamu.
Tereza: Předvánoční a vánoční New York, jedno velké staré knihkupectví (tohle!), červený zápisník, dva lidi a spousta úvah nejen o nesmrtelnosti chrousta. Takhle píše David Levithan a jeho kámoška ve zbroji Rachel Cohnová.




Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt What Light7.What Light 
Maggie: Tiež kniha, ktorú som sem vybrala najmä kvôli obálke. Totižto, je jasné čo tá obálka evokuje - VIANOCE! A tak na našom vianočnom zozname nemôže chýbať. A tak tu teda je. 
 
 
 
 
 
8. Nech snežíVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt nech snezi
Maggie: Vianočná zbierka poviedok? Prečo nie? Popravde, knihu som stále nečítala...Ako väčšinu v tomto zozname - ale ja sa polepším a prečítam si ju. Raz.
Naty: Yaay!! Mám vianočnú náladu. Vďaka kniha. Maureen Johnson píše neskutočne super a jej poviedka sa mi páčila ako druhá v poradí. Bolo to pekné, vianočné, mrznúce, romantické a proste cuute! Green, no Green ma prekvapivo očaril najviac, lebo jeho poviedka bola svieža, máličko akčná, vtipná a ešte viac snehová a mrazivá. Lauren Myracle ma svojím príbehom až tak neočarila, bolo to dosť nudné a také suché a oničom. Takže takto.





Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt narnia lev šatník a čarodejnica kniha9. Narnia- Lev,šatník a čarodejnica
Maggie: Toto by som aj mohla premenovať na zoznam kníh, ktoré som nečítala ale videla som filmy. Ale tak, Narnia je úžasná a prvý film mám neskutočne rada a vždy má pre mňa tú typickú vianočnú atmosféru, ktorú nejde nezbožňovať. A tak samozrejme, že patrí k Vianociam. A ja si rada ten film každé Vianoce pozriem. 
 


10.Pekelné stroje
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt pekelne stroje
Barbora: Ďalšia kniha ktorá nie je vianočná (až na pár scén), no viktoriánska doba a útulnosť londýnskeho inštitútu mi vždy počas Vianoc zlepší náladu + Will Herondale samozrejme.
Maggie: Treba k tomu niečo dodávať? Barča to úplne presne vystihla, proste viktoriánska doba a londýnsky inštitút sú super a presne vystihujú takú tú vianočnú - sviatkovú atmosféru.



Tak teda dúfame, že sa Vám náš výber kníh páčil. A ktoré knihy Vám pripomínajú Vianoce? Ktoré úplne evokujú takú tú náladu? Sú to niektoré z tých, čo sme spomenuli? A ak nie, ktoré by ste pridali vy?

0 Komentáre