Minirecenzia : Sarah J. Maas - Vrahyňa proti impériu

Anotácia :
Po náročnom výcviku sa Celaena Sardothien dožila dňa, kedy je skutočne najobávanejšou nájomnou vrahyňou Eriley. Hrou osudu má dokonca všetko, po čom kedy túžila – miesto, ktorá volá domovom, Sama po boku a slobodu, teda aspoň jej zdanie. Úplnú slobodu získa, až keď sa podujme na ešte jednu nebezpečnú úlohu. Sláva jej ale stúpa do hlavy a zabúda, že keď už má to po čom túžila, veľmi ľahko môže o niečo prísť... alebo rovno aj o všetko.



“When we die," she said, "I don't think the gods will even know what to do with us.” 



Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt celaena and sam

V Slovarte vyšla najnovšia - posledná novela k Trónu zo skla! Nedávno som ju dočítala a musím povedať, že Sarah zase nesklamala. Kedže aj pri klasickej 600 stranovej knihe mám často pocit že by som ju predĺžila, tu to bolo o to silnejšie. Predsa 100 malých strán nie je veľa, no aj tak mám pocit že sa jej podarilo vykresliť to čo chcela. Neviem ako vy, ale ja som vždy chcela vedieť ako to vlastne bolo so Samom, aký bol a prečo jej na ňom tak záležalo. O tom by sa fakt asi dala napísať celá kniha, no som rada že autorka šla toto cestou ( už samotná séria má dosť veľa dielov) 



“You look more of less the same."
She strode right past him. "And you still look like a jackass," she said sweetly.” 


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt celaena and samPríbeh sa odohráva po odchode Sama a Celaeny z Cechu vrahov z čoho Arobynn nie je (samozrejme) nadšený. Dvojica si hľadá svoje miesto vo svete, kde  ich už nechráni obávaný vodca vrahov, naopak je ich súperom.
Príbeh bol zo začiatku taký zlatý, ale zároveň tam nechýbala typická drzosť hlavnej hrdinky. Ako som predpokladala, Sama som si okamžite obľúbila. Páčilo sa mi už ako o ňom hovorila v knihách, ale o to lepšie ho bolo vidieť "naživo". Prekvapivé je že si mi k nej fakt hodil, oveľa viac ako napríklad taký Chaol alebo Dorian (na Rowana však nemá). Ich rozhovory a podpichovanie bolo úžasné, škoda že  už dopredu vieme ako to celé dopadne -  o to horšie bolo čítať tie ich šťastné chvíle a vidieť ich robiť zlé rozhodnutia. Väčšinou ma fakt nebaví čítať niečo čo už dopredu viem ako skončí, no táto novela z časti zmenila môj názor. Vždy sa nájde nejaký príbeh alebo časť ktorá si zaslúži byť vyrozprávaná.

“You, Celaena Sardothien, are charged with the deaths of the following people..." 

Novela končí príchodom Celaeny do Endovieru, ale viac vám už nepoviem kedže je ťažké nepovedať celý dej 100 stranovej,malej novely :) Určite odporúčam prečítať fanúšikom tejto série, ale aj ľudom ktorý stále váhajú či sa do tejto série vôbec pustiť. Knihu hodnotím 4,5 kačičkami, kedže som čakala trochu iný, viac prepracovaný  priebeh určitej smrti.

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. 

Knihu si môžete kúpiť napr. TU


2 Komentáre

  1. Prečítala som ju jedným dychom a naozaj sa mi páčila, ako sama píšeš, tiež mi neprekážalo vedieť ako to dopadne a užívala som si čítanie :-) Sarah vie ako oživiť svoje postavy a to čitateľa ľahko vtiahne do príbehu.

    OdpovedaťOdstrániť