Kaufman, Kristoff ~ Gemina

Názov: Gemina
Autori: Amie Kaufman, Jay Kristoff
Séria: Illuminae Files #2
Žáner: sci-fi
Počet strán: 659
Hodnotenie na GR: 4,56*/18 326 hlasov



Anotácia: Monumentální vesmírná sága, která začala již v Illuminae, nyní pokračuje na palubě Skokové stanice Heimdall, která musí čelit pokusu BeiTechu o její zničení. Hanna je hýčkanou dcerou velitele stanice, Nik naopak rebelujícím členem ze špatné rodiny. A zatímco se oba potýkají se životem na tom nejnudnějším místě v celém vesmíru, netuší, že se k nim blíží zkáza. Avšak ihned po začátku útoku jsou oba odhodláni bránit svůj domov. Obránci ovšem umírají jeden po druhém, skoková brána je poškozena a hrozí, že po zhroucení červí díry by mohlo dojít k narušení časoprostorového kontinua a jeho roztržení na dvě části. Takže Hanna a Nik bojují nejen o život svůj a život posádky Hypatie, která se k nim blíží, ale i o osud celého vesmíru.


"Nie je to o tom, čo poviem, že? Záleží len to čo urobím."

Gemina je pokračovanie Illuminae od úžasných autorov Amie Kaufman a Jay Kristoff. Odkedy som čítala Illuminae, bola som veľmi zvedavá na pokračovanie. Lenže, najskôr som čítala Illuminae v češtine a vzhľadom na všetky tie hovorové výrazy, nejakú dobu som váhala, či sa pustím do pokračovania po anglicky. Nakoniec som sa pustila a neoľutovala som to.

"Trpezlivosť a Ticho mali spolu nádhernú dcéru. 
A jej meno je Pomsta." 

Nebudem sa zbytočne venovať tomu, akým štýlom je kniha napísaná – je totižto písaná takým istým spôsobom ako Illuminae. A je skoro aj rovnako hrubá, čo keď spolu zrátate, dve knihy majú niečo okolo 1 200 strán a to už je riadna porcia. A napriek tomu ani jedna kniha nebola nudná a ani sa tam dokola nediali tie isté veci – autori vymysleli zasa niečo iné. 
Tentokrát sledujeme Hannu a Nika, ktorí žijú na jump station Heimdall kde má namierené aj posádka lodi Hypatia. Lenže, život na Heimdalli nie je prechádzka ružovou záhradou, najmä keď tam prepukne akýsi „prevrat“ a všetko ide...viete kam. 
Musím uznať, že hoci som si Kady a Ezru v Illuminae obľúbila, Hannu a Nika som si zamilovala. Oni mali medzi sebou neskutočnú chémiu a bola radosť čítať ich rozhovory plné vtipu a flirtovania. V knihe sa už nemusíme dlho zoznamovať s prostredím, a preto je Gemina ešte plnšia akcii ako Illuminae. Totižto, tu sa na nejakej stej strane začne niečo dať a až do konca sa stále niečo deje a autori nedali nám čitateľom ani šancu si vydýchnúť a odtrhnúť sa od knihy. Ja som ju dokonca nosila všade so sebou – a to aj do školy, kde teda normálne knihy nenosím. Čítala som kedykoľvek som mohla – cestou v autobuse, v škole cez prestávku... Proste kdekoľvek a kedykoľvek som aspoň 5 minút mala čas.

"Možno budeš mať iba jednu šancu. Tak strielaj.Vieš kto to povedal?"
Pištol spadne na zakrvavenú dlážu. 
"Hanna ****ING Donnely"

Ako som spomínala, tentokrát sa dej odohráva z pohľadu iných hlavných hrdinov ako Illuminae. Zoznamujeme sa s Hannou, dcérou kapitána, a Nik je členom notoricky známej zločineckej rodiny.
Rozhodne úplne iné typy postáv ako Ezra a Kady. A aj tak si ich rovnako –ak nie viac- zamilujete. Hanna, napriek tomu že pôsobí malinko rozmaznane je statočná a nebojí sa niečoho a je odhodlaná pomstiť sa. Nik, hoci sa tvári drsno a je členom takej rodiny akej je, je veľmi inteligentný a má dobré srdce. Bolo milé sledovať ich doťahovanie, flirtovanie a ako si zo seba robili srandu. 
Takisto, ostatné postavy krásne dopĺňajú všetko čo sa naokolo deje. Či už sa jedná o sestrenicu Nika, alebo otca Hanny, alebo takisto aj Falk a všetci ostatní, ktorí zaútočili na jump station Heimdall. Každá postava bola iná, nedá sa povedať, že by postavy boli akoby cez kopirák – každá mala iné motívy, iný charakter. 
Amie Kaufman spolu s Jayom Kristoffom vytvorili naozaj výnimočnú sériu, prepracovanú, kde všetko so všetkým súvisí a je spolu prepletené. A neviem ako vy, ale ja zomieram túžbou vedieť, ako to celé skončí. A to sa dozvieme už čoskoro, v marci 2018. 



2 Komentáre

  1. Mňa osobne Illuminae veľmi prekvapilo, už len samotným štýlom písania. Ale čítalo sa to veľmi dobre, bolo to akčné a išlo to dopredu, takže som si to užila. Uvažovala som, či po dvojke siahnem a vďaka tvojej recenzii tak aj urobím :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som rada, lebo podľa mňa toto bolo ešte lepšie :D Aj Hannah a Nick mi ešte viac sadli :D

      Odstrániť