Maggie Stiefvater : Havraní chlapci

ANOTÁCIA : 
Maggie Stiefvater (autorka série Triaška) patrí medzi najtalentovanejšie autorky a jej tetralógia Havraní cyklus je jednou z najlepších sérií, aké na poli tínedžerskej literatúry za posledné roky vznikli.


Každý rok trávi Blue jednu aprílovú noc pozorovaním duší ľudí, ktorí čoskoro opustia tento svet. Na zabudnutom cintoríne takto sprevádza svoju matku – jasnovidku. 
Doteraz duše len vycítila, nikdy ich nevidela. No tento rok sa z temnoty zrazu vynorí duša mladíka. A to znamená jediné: jeho náhlu smrť bude mať na svedomí práve ona.
 Blue totiž ťaží jedno veľké tajomstvo, proroctvo, s ktorým žije od narodenia. Ak pobozká lásku svojho života, zabije ju. Bude to prípad mladíka, ktorého dušu zazrela na cintoríne?






Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt gansey raven cycle
O Havraních chlapcov som počula už dávno a som strašne rada že sa konečne vydali aj u nás.Myslím že pomerne veľa z vás už určite o tejto autorke aspoň počulo,aj keď už ste teda nečítali jej prvú sériu Triašku.Kto Triašku čítal,asi bude očakávať trošku presladenú sériu (aj keď musím povedať že mne sa prekvapivo veľmi páčila) s krásnymi obálkami.Naopak aj keď obálky sú krásne stále, táto kniha bola všetko len nie presladená.



„Môžme zostať pri anonymite?“
 „Sme veštice,nie striptérky,“ odvetila Maura.

Súvisiaci obrázok
Predstavte si že ste od mala vychovaní v rodine, ktorá sa kompletne skladá zo samých žien.Okrem vás a vašej matky s vami žijú aj jej 3 kamarátky. Aby to nebolo málo,každá žena vo vašej rodine má nejaké veštecké schopnosti.
Samozrejme okrem Vás.
Teraz si prestavte,že od mala žijete s tým,že ak pobozkáte svoju pravú lásku, zomrie.Práve takto začína príbeh Blue Sargentovej ktorá žije so svoju rodinou v malebnom meste Henrietta. Všetko záčina mať svoj spád keď ku nim zavíta jej slávna teta (samozrejme taktiež veštica) a Blue sa s ňou ocitne na ceste mŕtvych v Deň sv. Marka.

„Ty si Maurina dcéra,“ ozvala sa Neeve a skôr ako ako mohla Blue odpovedať,dodala: „Tento rok sa zamiluješ.“


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt aglionbyAko prvá kapitola končila pomerne akčne,tak o to viac sa prvá čas knihy dosť vliekla.Zo začiatku ma to trochu štvalo,lebo predsa začiatok nás musí udržať pri čítaní,ale čím ďalej som sa v knihe dostala,tým viac sa mi páčilo že autorka začala práve takto.To cele tempo podľa mňa jasne vysvetľovalo život Blue v Henriette. Malé miestečko, kde sa nedeje nič a zároveň veľa, čo sa neskôr ukázalo v kontraste  keď jej do života prišli Havraní chlapci. Blue navštevuje obyčajnú štátnu školu a popravde nemá veľa kamarátov, čo ma dostatočne vynahradené doma svojou šialenou rodinou.Blue taktiež pracuje v Bistre u Nina ktorú navštevujú snobský chlapci z Aglionby- Havraní chlapci , ktorých už z princípu neznáša.Všetko sa zmení jednu noc keď ako každý rok pomáha na deň sv.Marka svojej tete (Blue zosilňuje schopnosti iných jasnovidcov,aj keď vlastne nemá) robiť každoročný zoznam ľudí ktorí do roka umrú.Tam prvý krát uvidí aj ona ducha,ducha chlapca z Aglionby a to sa dá vysvetliť len dvoma cestami.Buď bola jeho pravá láska,alebo ho zabila.(poprípade obidve naraz)



"Blue mala dve pravidlá: držať sa ďaleko od chlapcov,lebo sú samý problém, a držať sa ďaleko  od havraních chlapcov, lebo sú zmrdi."


Súvisiaci obrázokBlue je celkovo zaujímavá postava,podľa mňa sa zdá celkom nevýrazná v porovnaní s chlapcami,ale časom sa ukazuje že to nie je úplne pravda.Nečakajte že jediné v jej hlave bude romantika a podobné veci,lebo to nie je určite jej štýl.Napriek tomu že vie že by mala zostať navždy sama a nikdy nepobozkať žiadneho chlapca,nerobí si z toho veľkú hlavu.Vie že sú oveľa dôležitejšie veci a na tie sa aj orientuje. Blue si vždy všíma detaily čo sa mi na knihe dosť páči,kedže autorka fakt detailne a zároveň nie zbytočne popisuje veci.
Gansey.Och Gansey je proste úžasný.Fakt.Ešte som nevidela jemu podobnú knižnú postavu,tak zanietenú pre svoj cieľ,že by sa to dalo nazvať až posadnutosťou od ktorej ho delí jeden  dôležitý fakt.Ak by mal na ceste za svojim cieľom hocikomu ublížiť,tak sa ho v prospech druhých vzdá. Gansey je strašne nesebecký,starostlivý a zároveň ma ani sekundu nenudil,čo je mňa dosť ťažké.Naopak by som si priala oveľa viac scén s ním, a hlavne tam kde je spolu s Blue.Ich podpichovanie je strašne zlaté.


"Vždy kráčali od neho preč. 
Ale on nikdy nebol schopný odísť od nich." 


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt aglionby
Adam,je presne ten typ postavy,ktorú nikdy nemám rada a zavadzia mi v knihách.Tentoraz mi prekvapivo Adam nejak nevadil,aj keď tá jeho hrdosť ma často štvala,hlavne ako ňou ubližoval Ganseymu aj keď si to ani neuvedomoval.Ale zas chudák sám má taký ťažký život že je to pochopiteľné.Celkovo bol Adam milý.
Ronan - no Ronan podľa mňa dostal veľmi málo miesta v tejto knihe, čo ako som pozerala na dvojku sa zmení.Takže k nemu by som len dodala že mne sa páčil veľmi ,aj celé to tajomno okolo neho ktoré bude ešte veľmi dôležité podľa mňa.Teším sa na jeho väčší priestor!
Noah bol veľmi zlatý, aj keď sa neobjavoval príliš často,predsa  bol dôležitou súčasťou ich skupinky.To sa mi najviac asi páčilo...ako dokázala autorka napísať tieto postavy ktoré si nemôžte navzájom pomýliť.



Knihu určite odporúčam každému kto je už unavený z klasickej romantiky a hľadá niečo nové,od čoho neviete čo čakať :) Kedže si nechávam pol kačičky na budúce pokračovania, knihu hodnotím na 4,5 kačičky!



Za recenzný výtlačok ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Slovart. 
Knihu si môžete kúpiť napr. TU

0 Komentáre