Sarah J.Maas ~ Trón zo skla

Názov: Trón zo skla
Autorka: Sarah J. Maas
Séria: Trón zo skla #1
Žáner: Fantasy
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán:  376
Hodnotenie na GR: 4,24*/ 220 222hlasov


Anotácia : Najočakávanejšia epická fantasy sága roka! V krajine bez akejkoľvek mágie, kde vládne krutý kráľ, je na kráľovský dvor povolaná najnebezpečnejšia nájomná vrahyňa. Prichádza, aby získala späť svoju slobodu, nie aby zabila kráľa. Ak v turnaji porazí dvadsaťtri nájomných vrahov, zlodejov a žoldnierov, prepustia ju z väzenia a po štvorročnej službe ako kráľova šampiónka získa späť svoju slobodu. Jej meno je Celaena Sardothien. Korunný princ si Celaenu na túto úlohu najal a je jej jediným spojencom. Kapitán kráľovskej gardy je zas jej pravým ochrancom. V komnatách a chodbách Zámku zo skla sa však schováva niečo oveľa nebezpečnejšie... A keď začne Celaeniných protivníkov niekto po jednom likvidovať, jej zápas o slobodu sa mení na boj o holé prežitie. Tajomný nepriateľ sa totiž neuspokojí, kým nebude ležať celý svet v troskách.

"Fakt pôsobivé,koľko som už stihla dosiahnuť."
"Zločiny nie sú úspechy Sardothien."


A je to tu,konečne som si našla aj ja čas na to prečítať ten 100-krát ospevovaný Trón zo Skla,či už od Maggie,ktorá s tým nedala pokoj nikdy,ale v poslednom čase v podstate od všetkých bloggerov. Očakávania boli u mňa fakt veľké,veď po dlhom čase konečne nejaká nova high-fantasy.Trošku som sa bála že ma snáď nesklame.Ako to dopadlo?Poviem vám len toľko.Ak ho stále nemáte doma,utekajte okamžite do kníhkupectva.

"...A keby som nebola vrahyňa?Potom by som sa ti páčila?"
"NIE."

Geniálne.Týmto jedným slovom by som vystihla túto knihu.Po dlhom čase spĺňala moje základne (fakt by ma zaujímalo ako to bolo,celý čas som čakala že to vysvetlia)  a ktorá sa tam po roku v otroctve v Endovieri vracia.Pre to,aby dostala šancu pre toho kráľa slúžiť.
podmienky na knihu/sériu,ktorá bude patriť medzi moje top.Veď kto nemiluje knihy s kráľmi a princami?Ja osobne milujem prostredie pripomínajúce stredovek  s nejakými prvkami mágie,ktorá síce hraje dôležitú rolu ale stále akoby nebola najdôležitejšou časťou knihy(viď Pieseň ľadu a ohňa...).A hádajte čo ? To je presne prípad tejto knihy.Svet z ktorého (vrajže) vymizla všetka mágia,ktorému vládne krutý kráľ a potrebuje zmenu.Poviete si klišé.Naozaj?Tak teraz si predstavte že hlavnou postavou je najznámejšia vrahyňa,ktorú chytili práve v tom zámku . 



"V knižnici stráže netreba."
Omyl! Knižnice sú predsa plné myšlienok- pravdepodobne najmocnejších a najnebezpečnejších zbraní na svete.

Celaene stačila jedna kniha aby sa stala pravdepodobne mojou naj hrdinkou.Čo je na nej také výnimočné?

  • V poslednom čase sú asi v móde také tie chlapčenské hrdinky,ktoré nenosia šaty,neznášajú opätky a podobne.(Nechápem to!).Ona vystihuje presne môj štýl.Aj to aj to.Ako väčšina normálnych dievčat.Napriek tomu že na tréningy musí byť nejak normálne oblečená,vyžívala sa v tom že môže nosiť po zámku nádherne róby.(veď to by nie)
  • Vtipná a drzá.To sa mi na nej páčilo.Vždy si povedala svoje,či už to bol Chaol(vodca kráľovskej gardy) alebo dokonca sám Dorian(princ).Povedala by som že ešte viac než Tris alebo Katniss.S Rose si nie som až tak istá zatiaľ :D
  • Nerieši trojuholník.Áno trojuholník.No nedajte sa tým odradiť.Autorka píše tak geniálne,že vás to ani na sekundu nebude otravovať. Celaena nebola ako raz jeden,potom druhý,potom obidvaja a nakoniec ani jeden...Je tu len proste ten náznak...ktorý sa bude podľa mňa postupne rozvíjať.
"Na to že tvoj život závisí od mojej dobrej vôle,si trochu drzá."
"Drzá?Ešte som ani poriadne nezačala"

Mohla by som tu písať milión ďalších dôvodov,ale nechajte sa trošku prekvapiť.
Kniha je písana z viacerých pohľadov(ďalší plusový bod).Chaol a Dorian boli taktiež super,no nemôžem si pomôcť ale proste Team Dorian! Chaol bol celkom fajn,ale na mňa je až príliš taký kľudný. Nevravím že nemal svoje vtipné chvíľky a celkovo ho mám rada,ale Dorianove časti ma bavili oveľa viac,kedže je presne ten taký arogantný princ akých mám rada. Ďalším bonusom je reálnosť.Jedna z pre mňa najdôležitejších vecí na knihe.Autor musí vedieť príbeh predať,musíme mu ho uveriť.Či už to boli postavy ktoré sa chovali ako normálni ľudia,alebo rozhovory ktoré proste fungovali,či už to že tam nebola stále akcia,veď kde sa to v skutočnosti takto deje.

"Zatancuješ si so mnou?" spýtala sa ho.
Zasmial sa,"S tebou?Ani náhodou"

Ešte stále nemáte dosť? Tak tu je ďalší bonus a to že táto séria má až 6 dielov!Máme sa na čo tešiť,najbližšie vychádza druhý diel už (až!!!) v Decembri.Ak by ste sa chceli o knihe dozvedieť viac tak Maggie spolu s Naty pripravili tento úžasný projekt :)
Knihe nemôžem dať menej ako 5 kačičky a teším sa na pokračovanie :D !

Za  recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu SLOVART.Ak si ju chcete zakúpiť môžte napríklad tu.(verte mi že za to stojí:)

0 Komentáre