Maggie Hall ~ The Conspiracy of Us

Názov: The Conspiracy of Us
Autorka: Maggie Hall
Séria: The Conspiracy of Us #1
Žáner:  YA, Contemporary
Vydavateľstvo: Putnam Juvenile (anj)
Počet strán: 336
Hodnotenie na GR: 3,79*/ 1 928 hlasov



Anotácia: 
Avery West-ovej novo-objavená rodina môže zavrieť Pradu ak chce nakupovať v pokoji, a rovnako jednoducho si dokáže objednať bombardovanie, keď chce začať vojnu. Časť mocnej a nebezpečnej tajnej spoločnosti nazývanej Kruh veria, že Avery je kľúčom ku starému proroctvu. Niekto ju chce použiť ako pešiaka. Niekto ju chce mŕtvu. 
Aby odhalila záhadu, riskujúc svoj život, musí Avery nasledovať stopy z pamiatok v Paríži až po temné uličky Istanbulu spolu s dvoma chlapcami, ktorí pracujú pre Kruh - nádherným, prchkým Stellanom a záhadným, magnetickým Jackom. Ale ako sa stopy odhaľujú, úžasná konšpirácia, ktorá dokáže strhnúť svet do tretej svetovej vojny, zistí, že obaja chlapci skrývajú svoje vlastné tajomstvá. Teraz si musí vybrať nie len medzi slobodou a rodinou - ale aj medzi chlapcom, ktorý jej môže pomôcť zachrániť svet, a tým, do ktorého sa zamilováva... 

"Istanbul had always been a crossroads city. 
I wondered what kind of crossroads it would be for me tonight." 

Poslednú dobu som mala problém si vybrať knihu, ktorá by ma od prvých viet bavila. Neviem čím to je, ale vždy som to po pár vetách zabalila so slovami, že snáď nabudúce. Nakoniec som sa prehrabávala svojimi e-bookmi a The Conspiracy of Us mi tak udrelo do očí a ako som začala čítať, tak ma to chytilo a nepustilo. Konečne nejaká kniha po dlhšom čase.

"Toska. The ache. A longing. 
The sense, that something is missing, 
and even if you're not sure what it is, you ache for it. 
Down your bones." 

O Maggie Hall som doteraz nič nepočula a ako autorka mi je úplne neznáma. Netušila som, teda, vlastne, do čoho sa púšťam, či mi úplne sadne štýl, akým je kniha písaná...O to som bola oveľa viac milo prekvapená, keď ma kniha chytila aj v období, keď ma nič nebavilo.
Ako to vyplýva, kniha je písaná veľmi jednoducho a nemáte problém sa začítať a vydržať hore pri knihe aj do neskorých nočných (alebo skôr ranných) hodín.
Kniha má nádhernú obálku, ktorá ma zas raz dokázala na túto knihu nalákať. A potom tam boli také podstatné veci, ako rôzne konšpirácie (ktoré proste zbožňujem) a organizácie, ktoré majú pod palcom celý svet, cestovanie (ďalšia moja slabosť) do Parížu a Istanbulu, záhady, riešenie záhad...
Myslíte si, že síce záhady sú fajn, ale že sa zamotáme do riešenia záhady a samých teórii a nejako pozabudneme na akciu? Dobrá správa, táto kniha je akcia za akciou. Nikdy sa nenudíte. Stále sa niečo deje, a nikdy si neoddýchnete - zarovno s hlavnou hrdinkou.

"The thing is, being lonely is like 
walking in the cold without a coat. 
It's uncomfortable, but eventually you go numb. 
Once you get used to not being lonely, though,
the shock of going back is like 
having your down comforter yanked off at six o'clock
on a Minesota December morning." 

Hneď na začiatku sa stretávame s Avery, vhupneme do jej každodenného života, ktorý sa ale začína meniť, keďže už nejakú dobu sa v jej škole vyskytuje Jack, okolo ktorého je veľa záhad.
Avery je zo začiatku neistá, nevie komu dôverovať, netuší čo sa deje, ale aj tak sa snaží myslieť dopredu, vyhodnocuje tú situáciu a snaží sa prísť na najlepšie riešenie danej situácie v ktorej skončila. Takže, úplne normálna baba, ktorá rozmýšľa a normálne som si aj vďaka tomu, ako mi bola sympatická, dokázala všetko predstaviť a ľahšie som sa do nej vžila.
Už spomínaný Jack...to bolo také zlatíčko a mala som ho rada od začiatku. Aj opisom mi bol sympatickejší, aj svojím konaním, vystupovaním, správaním...Dokonalí bol.
Na druhej strane, Stellan. Bol síce v pohode, ale od začiatku som mala z neho taký zvláštny pocit, že Avery nejako podrazí, neverila som mu.
Z tohto jasne vyplýva, že v knihe sa nachádza aj mnou nenávidený  trojholník. Ale, popravde, nevšímala som si ho, lebo nebol predhadzovaný ako to najdôležitejšie v živote hrdinky čo to je, oproti záchrane sveta, že a neuvedomila som si to až do pomaly posledných strán. Avery neriešila či Jack či Stellan, skôr sa obávala o to, čo sa vlastne deje, o čo ide, snažila sa nájsť odpovede na svoje otázky (a spolu s ňou aj my).
Ostatných postáv tam nebolo veľa, a tých výraznejších ešte menej, ale vlastne dokonale poslúžili na to, aby dej posunuli dopredu a nie aby ho spomaľovali a ani neslúžili na vypĺňanie hluchých miest. Proste, vidno, že autorka presne vedela, čo ktorou situáciou sledovala, a mala to dobre premyslené.

"If you're trying to get me naked, there are easier ways to do it," Stellan quipped, and then, with a sideways glance at Jack, "and more appropiate times..." 

The Conspiracy of Us je dokonalá knižôčka, ktorá vás vtiahne do svojho sveta plného tajných organizácii a spolkov, záhad a stôp, aby sme prišli na to, že čo sa vlastne deje, do čoho sa to tá hlavná hrdinka vlastne dostala. A kniha vás na konci dostane tak, že si želáte aby mala viac strán, aby ste zistili o čo tu ide. A tak sa modlíte a dúfate, že to pokračovanie sa vám dostane čo najskôr. Lebo vás porazí.
Suma sumárum, kniha si nezaslúži menej než plné hodnotenie - čiže plných 5 kačičiek.


2 Komentáre

  1. Ejha, toto sa mi páči, konšpirácie mám rada :D musím si to prečítať.

    OdpovedaťOdstrániť