Fiona Paul ~ Belladonna

Názov: Belladonna
Autorka: Fiona Paulová
Séria: Temné Vody #2
Žáner: YA
Vydavateľstvo: Egmont 
Počet strán:  280
Hodnotenia na GR: 3,96* / 968 hodnotení
Názory iných čitateľov: Marry |



Anotácia: Cassandra Caravellová sa snaží zabudnúť na Falca, nespútaného maliara, ktorý jej zlomil srdce, a znova sa zbližuje so svojím snúbencom Lucom. Lenže zdá sa, že aj Luca má svoje tajomstvá. Keď ho uprostred noci zatknú a odedú vojaci, Cassandra sa opäť ocitá v neistote. Aby Lucu zachránila, musí za každú cenu nájsť Knihu večnej ruže - jediný dôkaz toho, že je nevinný. 
Tak sa začína Cassandrin výlet do Florencie, mesta, kde si obyvatelia šepkajú o upíroch a kde sa odohrávajú čudné večierky a tajné schôdzky Rádu večnej ruže. A čaká ju aj ďalšie stretnutie s Falcom, ktorý pracuje pre mrazivo krásnu vodkyňu Rádu, samotnú Belladonnu. 
Pozná tentoraz Cassandra pravdu, keď sa nechá viesť svojím srdcom? Lenže nič nie je také, ako sa zdá, a pravda môže byť tým najsmrteľnejším jedom. 

"Nikto nemôže dosiahnuť nič veľké, bez toho, 
aby nedal do stávky svoj život."
~Kniha večnej ruže

Hneď po dočítaní Jedu som vedela, že nepotrvá dlho, a určite sa dostanem k Belladonne. Cassin príbeh ma do seba vtiahol, musela som vedieť ako bude pokračovať. Iná možnosť nebola. Takže, keď mi v priebehu pár dní prišla Belladonna od Megakníh, bola som šťastná ako blcha a hneď som sa pustila do čítania. 

"Akékoľvek dôsledky má len to, čo za pravdu považujeme, 
a nie pravda samotná."
~Kniha večnej ruže

Na začiatku sa ocitáme v Benátkach, kde sa Cassandra zbližuje so svojím nastávajúcim, snúbencom Lucom. A ja som si ho konečne aspoň trošičku obľúbila. Lenže, nič nie je ideálne, a Cass si nemôže ani na chvíľu oddýchnuť a už sa vrhá do ďalšieho, života ohrozujúceho, dobrodružstva len aby zachránila Lucu. Cass spolu s jej priateľkou Madalenou odchádza do Florencie a hľadá možnosť ako zachrániť Lucu. Ale, do cesty sa jej vpletie Falco a tajomná Belladonna. 
Fiona Paul píše úžasné. Jej príbeh o Cass ma dokáže do seba vtiahnuť za akýchkoľvek podmienok. Jej opisy, na ktoré som si zvykla a zamilovala som si ich, sú dokonalé, dobre sa čítajú a čo je hlavné, všetko si dokážem do najmenších detailov predstaviť, akoby som sa práve tam nachádzala. Takisto, Cassina postava je veľmi dobre napísaná a nemala som problém sa do nej vžiť a stotožniť sa s ňou. 
Štýl písania je tiež jednoduchý, číta sa to jedna radosť. Dialógy sú do textu zasadené prirodzene, nemáte z nich pocit, že by tam boli nasilu vnútené. Takisto, text nie je zbytočne predlžovaný miliónkrát opakované to čo sme už čítali a vedeli. Čítať to bolo vážne jedna radosť. Výnimočne, konečne bolo vidno, že je to príbeh premyslený a autorka presne vie, čo chce a k čomu chce, aby jej príbeh smeroval. 

"V ohni je sila. V krvi je život."
~Kniha večnej ruže

Takisto, už som to myslím spomínala aj v recenzii na Jed, ani v Belladonne nechýbali úžasné úryvky z Knihy večnej ruže. A niektoré boli vážne zaujímavé. 
Postavy, ktoré Fiona Paul predstavila už v minulej knihe a ku ktorým pribudli ďalšie nové bola jedna radosť pozorovať a sledovať ich správanie. 
Cass v Jede bola taká neistá, nedôverovala si tak. Tu, už bolo vidieť, že si niečo prežila, už bola taká odvážnejšia, odhodlaná viac riskovať pre svojich blízkych. Takisto mi aj bola sympatickejšia. 
Falco ma sklamal. Vážne, tak ako som ho mala rada v Jede, tu bol taký o ničom, správal sa ako korunovaný pako. Jeho správanie som vážne nechápala. Som zvedavá ako to dopadne v pokračovaní, ale v Belladonne som sa v ňom vážne sklamala. 
Luca, aj keď tu veľakrát nebol, bol sympatickejší ako Falco a vlastne som mu to priala, aby bol s Cass. 
Belladonna bola veľmi zaujímavá postava a rozhodne sa chcem o nej toho dozvedieť oveľa viac a dúfam, že v ďalšej knihe bude hrať minimálne tak dôležitú postavu ako v tejto. 

"Zo zločinov, ktoré prestupujú spoločnosťou, 
je jednoduchšie obviniť nesmrteľné bytosti ako tie živé."
~Kniha večnej ruže

Belladonna bola vážne skvelá. A rozhodne táto séria (aspoň zatiaľ) patrí k tým, ktoré si ma pokračovaním získali aspoň o trošičku viac ako samotná jednotka a vážne sa teším kedy sa mi dostane pokračovanie do ruky. Dúfam, že čo najskôr. Proste musí.
A ak vy stále váhate nad touto sériou, tak neváhajte a prečítajte si ju. Neoľutujete. Kniha si odo mňa zaslúžila plných 5 kačičiek. Lebo je perfektná. Dokonalá. 


Ak nad knihou váhate, určite si ju objednajte zo stránok Megakníh, kde ju nájdete za vynikajúcu cenu. 

0 Komentáre