Heather Demetrios ~ I'll meet you there

 Názov: I'll meet you there
Autorka: Heather Demetrios
Séria: -
Žáner: YA, Contemporary
Vydavateľstvo: Henry Holt and Co.
Počet strán: 400
Hodnotenie na GR:  4,17*/ 1 230 hlasov


Anotácia: Ak by 17-ročná Skylar bola obyčajným Creek View dievčaťom, jej budúcnosť by vyzerala asi takto: dvojizbový dom, dieťa v náručí a nočná v Taco Bell. No po maturite, jediné, čo stojí medzi ňou a vysokou umeleckou sú tri mizerné platené mesiace. Skylar doslova cíti slobodu... teda, dovtedy, kým jej matka nepríde o prácu a celý život sa jej začne rúcať pred očami. Nevie sa rozhodnúť medzi svojim snom a ľuďmi, ktorých miluje a uvedomí si, že všetko, na čom tak horlivo pracovala, je ohrozené. 
19-ročný Josh Mitchell mal iný lístok z Creek View: Mariňáci. Ale potom ako je jeho noha vyhodená do vzduchu v Afganistane, vracia sa domov, ako schránka toho, akým namysleným chalanom býval. Čo privedie Skylar a Josha dokopy, je práca v Paradise- čudný motel na zaprášenej califorskej ceste 99. Aj napriek ich rozdielom, ich zdieľaná izolácia sa zmení na nečakané priateľstvo a čoskoro aj v niečo hlbšie. 
Časť anotácie je preklad odtiaľto


"Musela som mu povedať, že sme boli ako koláž. Časti, ktoré mohli byť dané dokopy novým spôsobom, lepším spôsobom." 

Poslednú dobu som čítala samé romantické knihy, či už nejakú new adultku alebo young adultku. A tak som si raz písala so Simčou, a na jej blogu som našla jej takú mini-mini recenziu na túto knihu a vedela som, aj vďaka tomu, čo ona o nej napísala, že táto kniha bude skvelá. A nemýlila som sa.

"Možno všetky tie roky, keď Josh behal po meste, choval sa ako idiot, sa snažil nájsť spôsob ako utiecť. Možno to bolo to, čo sme všetci robili, rôznymi spôsobmi." 

Normálne by som knihu s takou obyčajnou anotáciu zaradila do nejakej poličky na Goodreads a pochybujem, že by som ju prečítala. Ale ako som spomínala, Sima ju fakt vychválila, tak som sa nechala zlákať a čítala som. Za dva dni bola prečítaná.
Tejto knihe nemám čo vytknúť. Príbeh, ktorý podľa anotácii vyzeral byť obyčajný, nakoniec, nebol vôbec obyčajný. Tak trochu dosť mám slabosť pre vojnové príbehy (aj keď toto vlastne nebol taký príbeh :D ), ale aj napriek tomu, si akosi nespomeniem na príbeh, kde by vystupovala postava ako Josh. Možno aj tým, že táto kniha riešila vojnu, ako to on vnímal, aj vďaka tomu som si ju obľúbila. A výnimočne to bol iba jeden z vedľajších dôvodov.
Anglitčina bola v tejto knihe fakt jednoduchá, nemala som problém porozumieť absolútne ničomu, aj napriek, že táto kniha má tých 400 strán. Autorka sa pekne vyhrala s príbehom, celý bol taký milučký, zlatučký, že proste si ho nejde zamilovať.
Obe postavy si prechádzali svojimi vlastnými problémami  a celé to nakoniec nieslo takú vážnejšiu atmosféru, ktorá bola ale ozvláštňovaná rôznymi vtipnými poznámkami, ktoré aj vážne vyzneli vtipne a neraz som sa musela krotiť, aby som sa v noci nesmiala na celý dom, že by som všetkých zobudila.

"Keby si mohol byť kdekoľvek na svete, kde by si bol?" 


No a konečne sa dostávam k postavám. Skylar je obyčajné dievča, ničím výnimočné. Páčilo sa mi, ako sa správala k matke, Aj keď to mala v živote ťažké, všetko sa jej nedarilo tak ako mala v pláne, nevzdávala sa, a ba, pokračovala ďalej, a vedela toho veľa obetovať pre svoju rodinu, aj keď to nie vždy bolo ľahké a mohlo to znamenať, že ostane zaseknutá niekde, kde to z duše nenávidí.
Josh bol dokonalý. Teda, samozrejme, že mal svoje chyby a dokázal ma aj svojím správaním poriadne naštvať, ale viacmenej som ho vždy chápala. Niesol si svoje bremeno z vojny, snažil sa s tým nejako vysporiadať, prežiť nejako.
I'll meet you there nie je kniha, kde sa náhodou stretnú, zamilujú sa do seba, rozhádajú sa ale nakoniec skončia spolu. Nie, Josh a Sky sa poznali už dlho a ich vzťah začal ako priateľstvo. Spoznávali sa, navzájom si pomáhali a vedeli sa pochopiť.
Takisto, sa tu vyskytovali aj nejaké vedľajšie postavy -a to hlavne Chris a Dylan, kamaráti Sky. Páčilo sa mi, ako proste tam bol vidieť aj ten ich vzťah a ďalej sa aj objavovali v príbehu, lebo veľakrát sa stane, že sa hl. hrdinovia spoznajú  a to znamená koniec vedľajším postavám. Tu to ale tak nebolo, Chris a Dylan boli úžasní priatelia, s ktorými si Sky rozumela a vedela, že sa na nich môže so všetkým spoľahnúť.

"Nemôžem uveriť, že som ťa poznal iba rok a pól - ako ťa môže jedna osoba zmeniť za dve futbalové sezóny? Ale ty si ma zmenil." 

No a najlepšia časť knihy? Joshove krátke kapitoly/časti skoro po každej kapitole. To bolo úžasné a mega som si ich užívala - to nazretie do jeho hlavy, ako on všetko videl, na čo myslel. Knihu si určite prečítajte, ak hľadáte nejakú jednoduchú oddychovku a nerobí vám problém angličtina (a tu bola vážne jednoduchá) , určite po nej siahnite. Neoľutujete. Kniha si zaslúžene odnáša 5 kačičiek.

2 Komentáre

  1. Josha by som chytila a vystískala a už nikdy nepustila :D Debil ale v hĺbke duše milý chlap :D A som neskutočne rada, že sa ti kniha páčila, ale to už som ti asi hovorila :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja :D Proste objať a nepustiť :D
      Hej hovorila, ale aj ja som rada :D a neskutočne :) tešila som sa na ňu, takže som rada, že to tak dobre dopadlo :D

      Odstrániť