Cassandra Clare ~ Mechanický princ

Môže obsahovať spoilery na Mechanického anjela! 

Názov: Mechanický princ
Autorka: Cassandra Clare
Séria: Pekelné stroje #2
Žáner: Dystiopia
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 424
Hodnotenie na GR: 4,48*/263 807 hlasov 

Anotácia: V magickom viktoriánskom Londýne našla Tessa útočisko u Tieňolovcov iba nakrátko. S pomocou príťažlivého samotára Willa a oddaného Jema totiž zisťuje, že Magistrova vojna proti Tieňolovcom je veľmi osobná. Viní ich za dávnu tragédiu, ktorá mu zničila život. Ak chcú odhaliť tajomstvá minulosti, musia preskúmať hmlistý kraj Yorkshire, hrôzostrašné sídlo plné nevypovedaných tajomstiev, špinavé uličky Londýna aj zakliatu plesovú sálu, kde sa Tessa dozvie strašidelnú pravdu o svojom pôvode. Keď sa napokon stretnú s mechanickým démonom, ktorý nesie varovanie pre Willa, uvedomia si, že Magister vie o každom ich kroku a niekto ich zradil.
Hľadanie Magistra a pravdy privádza trojicu do nebezpečenstva a Tessa zisťuje, že láska a lži dokážu otráviť aj to najčistejšie srdce. A jedna otázka stále visí vo vzduchu: Dozvie sa Tessa, kto vlastne je a aká je jej úloha?
  
„Chýba ti Wales? “opýtala sa Tessa
„A, čo by mi malo chýbať? Ovce a spievanie?“ opýtal sa Will. 
„A smiešny jazyk. Fe hoffwn i fod mor feddw, 
fyddi ddim yn cofio fy enw.“
 „Čo to znamená?“ „To znamená, ˝ Prajem si byť tak opitý, aby som si nepamätal ani vlastné meno˝. Celkom užitočné.“


Takže pekne od začiatku.

Tessa sa postupne vyrovnávať so zradou ,no aby toho nebolo málo, pri konci príde ďalšia. Ďalej sa podrobnejšie oboznamuje so svetom Tieňolovcov (Sesia, Aliancia, Konkláve...no veď viete ) v ktorých sa doteraz poriadne nevyznám. Snaží sa zistiť čo najviac o jej pôvode,čo je však ťažké kedže jediný kto to vie je je najväčší nepriateľ...Tessa si buduje lepší vzťah s Jemom (čo mňa veľmi neteší) a zároveň sa snaží zabudnúť na Willa.(Pre zásadných odporcov trojuholníkov-Nedajte sa odradiť!Stojí to za to!).
Will.Určite aj vás zaujíma prečo je Will taký aký je.Prečo od seba odháňa ľudí okrem Jema (občas) Tak konečne sa dočkáte odpovede!Zistíte niečo o jeho rodine a prečo o nej nikdy nehovorí. Jeho hlášky sú zase na nezaplatenie,takže ak si ho niekto v prevej časti neobľúbil (nemožné :D ),tu si ho určite obľúbi.obľúbi.
+Pre fanúšikov Démonských kiahní(DEMON POX),dočkáte sa zaujímavého momentu! Určite musím spomenúť jeho chvíľky s Magnusom na ktorých som sa strašne nasmiala.(Hlavne ta s Camille).

„Čierne vlasy a modré oči sú moja obľúbená kombinácia." -Magnus

Jem je ako vždy veľmi milý a Tesse veľmi pomáha(viete čo myslím :D ).Tiež ho spoznáte viacej,kedže táto kniha je celá o hlbšom spoznaní postáv.Musím však povedať že aj keď ho mám rada,občas mi šiel na nervy kedže som čakala na Tessa-Will chvíľky.Spomenula by som ešte bratov Ligtwoodovcov ktorý budú pravidelne zavítajú do Inštitútu,z dôvodu výcviku zamestnancov.
Sophia bola úplne úžasná(až na pár chvíľ keď bola podľa mňa príliš opatrná) a ukázala že je vážne silná žena.Veď ktorý zamestnanec si dovolí vlepiť facku Tieňolovcovi?Bez problémov to nebude mať ani Charlotte kedže Konzul sa rozhodne poriadne jej znepríjemniť život.

„Sľubujem, že ho môj šarm úplne vykoľají,“ povedal Will, zapadol hlbšie do sedadla a vyrovnal si klobúk. „Uplatním na neho svoje kúzlo takou silou, že až s ním budem hotový, bude ležať bezvládne na zemi a bude sa snažiť spomenúť si na vlastné meno.“„Je mu osemdesiat deväť,“ zamumlal Jem. „Ten bude mať problém spomenúť si na vlastné meno aj bez tvojej pomoci.“


Je to jedna z najlepších kníh aké som čítala,určite by som ju aj celú sériu odporúčala každému!Aj keď po prečítaní to bolo dosť ťažké...taký osud by som nepriala vážne nikomu+čakanie na Mechanickú Princeznú.Vy už však čakať nemusíte,takže Princa určite prečítajte,aby ste sa dostali k záveru..Knihy hodnotím:



4 Komentáre

  1. Dnes som dočítala Mechanického anjela a neviem sa dočkať na pokračovanie ^^ v stredu si idem kúpiť, takže sa neskutočne teším :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš sa na čo tešiť :) ja som celú sériu zmákla za pár dní :) Fakt je to super

      Odstrániť
  2. Menej som ani od teba nečakala :D som zvedavá, čo povieš na epilóg z poslednej časti :D normálne sa mi na to čítanie nechce spomínať, revala som ešte dva dni :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ho už čítala...stále nemám silu napísať niečo k nemu :O :D ...stále si vravím že ho prečítam ešte raz,ale...nedá sa.

      Odstrániť